Wat kan je het beste eten tijdens het studeren?

Tijdens het leren heb je veel energie nodig want je hersenen werken op volle toeren. Veel leerlingen drinken veel energiedrinks om deze stressvolle tijd door te komen. Het is algemeen bekend dat deze drankjes niet heel goed zijn voor je gezondheid. Deze voedingsmiddelen staan erom bekend dat je concentratievermogen omhoog gaat waardoor je beter kan leren.

1. Vis 

Je brein bestaat voor 60% uit vet waardoor een goede aanvoer van onverzadigde vetten erg belangrijk is. In vis zoals zalm, makreel en haring zitten veel onverzadigde vetten. Deze vissen hebben een positief effect op je concentratievermogen.

2. Noten en zaden 

Naast vis bevatten noten en zaden ook veel onverzadigde vetten. Het stofje ALA wat ervoor zorgt dat je hersenen groeien komt ook veelvoudig voor. Het eten van noten en zaden helpt je helder na te denken en het neemt de stress af.

3. Bessen

Suiker zorgt ervoor dat je energielevel op peil wordt gehouden. In bessen zoals rode blauwe en zwarte, aardbeien, bramen en frambozen zitten veel onnatuurlijke suikers en zijn erg gezond want ze bevatten veel vitaminen.

4. Chocola

In pure chocolade zit en stofje wat helpt je beter te ontspannen en blij maakt. Precies wat je nodig hebt tijdens de stressvolle examenperiode.

5. Avocado’s

Wist je dat de avocado een vrucht is? Het bevat goede vetten die je helpen bij het concentreren en zorgen ze voor een goede bloeddoorstroming wat zorgt voor een geode zuurstofaanvoer naar der hersenen.

6. Groenten

Groenten bevatten veel vitaminen en mineralen wat heel goed voor je is. Tijdens de examenperiode proberen zo veel mogelijk te eten!

7. Water

Drink genoeg water het is belangrijk dat je gehydrateerd blijft anders kan je misschien hoofdpijn krijgen en dat wil je niet tijdens deze periode. Daarnaast zorgt het ervoor de je afvalstoffen sneller worden afgevoerd waardoor je je beter voelt.

Of lees hier hoe onze online examentrainingen worden gemaakt.

Sluit Menu
0